Uitnodiging Deelname SPOT Expertgroep Arbeidsmarkt

door | sep 7, 2022 | Algemeen, Thuiszorg, Vereniging, Woonzorg

SPOT wil samen met de leden expertgroepen opstarten. Zo ook een Expertgroep Arbeidsmarkt. Wij zoeken leden die daarin willen deelnemen. Er kan 1 vertegenwoordiger per organisatie meedenken. De kick-off is 20 september 2022 van 16.00 tot 18.00 uur in Naarden.

Wat is de functie van de expertgroep?
De expertgroep heeft een adviserende en onderzoekende rol binnen onze vereniging. De personeelstekorten lopen alleen maar op. Hoe kunnen we gezamenlijk oplossingen bedenken en implementeren? Wat voor samenwerkingen kunnen we onderling aangaan? Daarmee willen wij verder mee aan de slag. Dit kan ook door externe mensen vanwege hun expertise uit te nodigen bij vraagstukken.

Begeleiding bij gezamenlijke aanpak arbeidsmarkt
Paulien van der Meulen gaat met al haar expertise en ervaring de expertgroep begeleiden. Zij is momenteel Programmanager Anders Werken in de Zorg Fryslân. De Friese VVT-organisaties zijn gezamenlijk met arbeidsbesparende technologieën aan de slag gegaan die de zorg ondersteunen, tijd besparen en de productiviteit verhogen. Dit in navolging op West-Brabant waar deze beweging is gestart. Verder begeleidt zij een nieuw project gericht op ‘taakdelegatie, instroom nieuwe doelgroepen met compacte opleidingstrajecten’ voor de Friese VVT-organisaties. Daarnaast wil zij SPOT ondersteunen in dit traject en daar zijn wij blij mee.

Aanmelding en Informatie
> Wil je meedoen? Meld je hier aan
> Heb je vragen? Neem dan contact op met de bestuursleden Efraïm Mansana of Ester Heynen die bij deze werkgroep betrokken zijn.