Wat doet SPOT?

SPOT is al 25 jaar een gedreven branchevereniging. Wij zijn proactief, oplossingsgericht en concreet. We zijn een zichtbare, daadkrachtige belangenbehartiger voor kleinschalige aanbieders van woonzorg, wijkverpleging, huishoudelijke hulp, palliatieve zorg en dagbesteding. De ruim 200 leden van SPOT zijn ervan overtuigd dat kleinschalige zorg het best bijdraagt aan het welzijn cliënten.

Naast het behartigen van de gezamenlijke belangen van haar leden ontwikkelt SPOT producten en diensten die aansluiten op actualiteiten in de zorg en die een bijdrage leveren aan de bedrijfsvoering van de leden. Denk hierbij aan model-documenten, een klachtenregeling met aansluiting op een erkende geschilleninstantie, een eigen e-learningplatform en een ruim aanbod aan trainingen en informatiebijeenkomsten.

SPOT biedt praktische ondersteuning aan haar leden middels een helpdesk waar leden kosteloos gebruik van kunnen maken. Leden kunnen terecht met vragen over o.a. de cao VVT, arbeidsgerelateerde vragen en juridische en fiscale vraagstukken, maar ook met vragen over de financieringswetgeving, tarieven, bekostigingsmodellen, beleidsregels, contractering, controle en verantwoording.

De branchevereniging en haar leden zien hun werk als betrokken en bevlogen ondernemen in een bedrijfstak waarin het maatschappelijk belang toeneemt en (levens)kwaliteit steeds belangrijker wordt.

Lees de volledige folder

SPOT werkt samen met ZorgkaartNederland