Wat doet SPOT?

SPOT komt op voor de belangen van kleine en kleinschalige thuis- en woonzorgorganisaties. Bij de vereniging zijn ruim 100 zorgaanbieders aangesloten.

De leden van SPOT bieden voornamelijk zorg in de vorm van huishoudelijke hulp en individuele begeleiding, verzorging en (wijk)verpleging. Soms bieden leden ook dagbesteding en palliatieve zorg.
Bij de leden zijn zo’n 6.500 zorgverleners werkzaam die ongeveer 45.000 cliënten van zorg en ondersteuning voorzien.

Naast het behartigen van de gezamenlijke belangen van haar leden ontwikkelt SPOT producten en diensten die aansluiten op actualiteiten in de zorg en die een bijdrage leveren aan de bedrijfsvoering van de leden. Denk hierbij aan een HKZ-handboek, een gedegen klachtenregeling met aansluiting op een erkende geschilleninstantie en diverse model-documenten. SPOT werkt samen met juristen, fiscalisten en andere deskundigen om leden te informeren en te ondersteunen. Zo heeft SPOT een CAO Helpdesk, waar leden vragen kunnen stellen over arbeidsovereenkomsten en een Helpdesk Zorgcontractering, voor vragen over de inkoop van zorg door zorgverzekeraars.

De branchevereniging en haar leden zien hun werk als betrokken en bevlogen ondernemen in een bedrijfstak waarin het maatschappelijk belang toeneemt en (levens)kwaliteit steeds belangrijker wordt.

SPOT werkt samen met ZorgkaartNederland

Login op onze leden- of medewerkersportaal

Voor meer informatie gaat u naar onze ledenpagina.

Zoek een zorgverlener bij u in de buurt

Op onze website vind je per provincie de zorgverlener bij u in de buurt.

E-learning SPOT van start!

Het Learning Management System (LMS) voor leden van SPOT is gereed. Via dit LMS kan het volledige aanbod aan (geaccrediteerde) e-learning van ExpertCollege voor de VVT (e-Xpert VVT) worden gevolgd. Het is de bedoeling dat in de nabije toekomst ook e-learning van andere opleiders aan het LMS worden toegevoegd. Doordat deelnemers geen eigen LMS (meer) nodig hebben en SPOT een deel van de kosten betaalt kunnen de deelnamekosten laag gehouden worden.

Analyse addendum, regeling en betaalovereenkomst continuïteitsbijdrage

Op 14 mei 2020 heeft Zorgverzekeraars Nederland de betaalovereenkomst en addendum met daarin de voorwaarden voor de aanspraak op de continuïteitsbijdrage gepubliceerd. Het gaat in totaal op een vijftal documenten die u kunt downloaden via de website van ZN. SPOT-partner Eldermans | Geerts heeft nog wat zaken m.b.t. deze continuïteitsregeling op een rijtje gezet.

Volg ons op social media:

of stuur ons een app: