2.  » Waarom spot

Waarom SPOT?

SPOT vindt het erg belangrijk dat haar leden professionele en betrouwbare zorg leveren. Daarom stelt SPOT een aantal voorwaarden aan het lidmaatschap:

• de bij SPOT aangesloten organisaties dienen te beschikken over een kwaliteitscertificaat of dienen dit certificaat binnen 2 jaar na aanmelding te behalen;
  • de leden van SPOT dienen te voldoen aan een Kwaliteitsreglement;
  • de leden van SPOT confirmeren zich aan het Klachtenreglement;
  • de leden van SPOT zijn goede en eerlijke zorgverleners.

Goed bestuur

SPOT vindt het belangrijk dat haar leden een goed bestuur en toezicht kennen. Om deze reden onderschrijft SPOT de (uitgangspunten van de) Governancecode Zorg. Cliënten die vinden dat een SPOT-lid de regels voor Good Governance niet naleeft kunnen een klacht indienen bij de onafhankelijke Klachtenfunctionaris. Het SPOT-bestuur ziet toe op het deugdelijke beleid en bestuur van de leden van de vereniging.

Kennisuitwisseling

Kennisuitwisseling tussen en met de leden is één van de belangrijkste pijlers van SPOT. Regelmatig worden cursussen, informatiebijeenkomsten, intervisiebijeenkomsten en masterclasses voor leden georganiseerd. Ook heeft SPOT een eigen Learning Management System (LMS) waarmee leden toegang hebben tot een groot aanbod aan e-learning. Mede hierdoor houden de leden hun kennis op peil.

Actieve participatie leden

SPOT verwacht van haar leden een actieve participatie in de vereniging.

Deskundige overlegpartner

SPOT stemt regelmatig af met beleidsmakers en deskundigen over ontwikkelingen die de activiteiten van de leden -en de zorgvraag van de cliënten van leden- raken.

Lees ook onze Missie, visie en Kernwaarden SPOT.

Heeft u vragen of wilt u meer informatie?

Vul onderstaand formulier in en wij bellen u zo spoedig mogelijk terug:

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.