Waarom SPOT?

SPOT vindt het erg belangrijk dat haar leden professionele en betrouwbare zorg leveren. Daarom stelt SPOT een aantal voorwaarden aan het lidmaatschap:

• de bij SPOT aangesloten organisaties dienen te beschikken over een kwaliteitscertificaat of dienen dit certificaat binnen 2 jaar na aanmelding te behalen;
  • de leden van SPOT dienen te voldoen aan een Kwaliteitsreglement;
  • de leden van SPOT confirmeren zich aan het Klachtenreglement;
  • de leden van SPOT zijn goede en eerlijke zorgverleners.

Goed bestuur

SPOT vindt het belangrijk dat haar leden een goed bestuur en toezicht kennen. Om deze reden onderschrijft SPOT de (uitgangspunten van de) Governancecode Zorg. Cliënten die vinden dat een SPOT-lid de regels voor Good Governance niet naleeft kunnen een klacht indienen bij de onafhankelijke Klachtenfunctionaris. Het SPOT-bestuur ziet toe op het deugdelijke beleid en bestuur van de leden van de vereniging.

Kennisuitwisseling

Kennisuitwisseling tussen en met de leden is één van de belangrijkste pijlers van SPOT. Regelmatig worden cursussen, informatiebijeenkomsten, intervisiebijeenkomsten en masterclasses voor leden georganiseerd. Mede hierdoor houden de leden hun kennis op peil.

Actieve participatie leden

SPOT verwacht van haar leden een actieve participatie in de vereniging.

Deskundige overlegpartner

SPOT stemt regelmatig af met beleidsmakers en deskundigen over ontwikkelingen die de activiteiten van de leden -en de zorgvraag van de cliënten van leden- raken.

Lees ook onze Missie, visie en Kernwaarden SPOT.

Login op onze leden- of medewerkersportaal

Voor meer informatie gaat u naar onze ledenpagina.

Zoek een zorgverlener bij u in de buurt

Op onze website vind je per provincie de zorgverlener bij u in de buurt.

E-learning SPOT van start!

Het Learning Management System (LMS) voor leden van SPOT is gereed. Via dit LMS kan het volledige aanbod aan (geaccrediteerde) e-learning van ExpertCollege voor de VVT (e-Xpert VVT) worden gevolgd. Het is de bedoeling dat in de nabije toekomst ook e-learning van andere opleiders aan het LMS worden toegevoegd. Doordat deelnemers geen eigen LMS (meer) nodig hebben en SPOT een deel van de kosten betaalt kunnen de deelnamekosten laag gehouden worden.

Analyse addendum, regeling en betaalovereenkomst continuïteitsbijdrage

Op 14 mei 2020 heeft Zorgverzekeraars Nederland de betaalovereenkomst en addendum met daarin de voorwaarden voor de aanspraak op de continuïteitsbijdrage gepubliceerd. Het gaat in totaal op een vijftal documenten die u kunt downloaden via de website van ZN. SPOT-partner Eldermans | Geerts heeft nog wat zaken m.b.t. deze continuïteitsregeling op een rijtje gezet.

Volg ons op social media:

of stuur ons een app: