Meldpunt ‘Zorgbonus gemist’ is geopend

door | feb 8, 2021 | Thuiszorg, Vereniging, Woonzorg

Het meldpunt ‘Zorgbonus gemist’ is op 8 februari jl. geopend. Het meldpunt is een initiatief van verscheidene koepels van werkgevers, uitzendbureaus, bemiddelaars en zzp-belangenorganisaties. Ook Vereniging SPOT doet mee aan het initiatief.

Meldpunt Zorgbonus gemist

In juni 2020 werd door minister de Jonge aangekondigd dat er een zorgbonus uitgekeerd zou worden aan alle zorgmedewerkers die een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd tijdens de eerste golf. Inmiddels zitten we in de derde golf en hebben duizenden zorgmedewerkers de zorgbonus nog niet ontvangen. Tal van zorgmedewerkers hebben tot nu toe geen mogelijkheid gehad om de zorgbonus überhaupt aan te vragen. Daarom is nu het meldpunt Zorgbonus gemist in het leven geroepen.

Online survey

Via een online survey is er een inventarisatie onder zorgmedewerkers gestart. Hoeveel zorgmedewerkers hebben hun zorgbonus nog niet ontvangen? Hoeveel zorgmedewerkers hebben geen zorgbonus aan kunnen vragen? Deze inventarisatie is een eerste stap in de zoektocht naar oplossingen. Het vervolg van deze inventarisatie is te lezen op SoloPartners.nl.

Voor meer informatie zie het artikel van SoloPartners. Bekijk ook zorgbonusgemist.nl.