Jan Minartz in EenVandaag over vaccinatie thuiszorgmedewerkers

door | feb 5, 2021 | Thuiszorg, Vereniging, Woonzorg

In de uitzending van EenVandaag van donderdag 4 februari jl. kwam Jan Minartz, voorzitter van Vereniging SPOT, aan het woord over de vaccinaties van thuiszorgmedewerkers. “Onze medewerkers worden steeds onrustiger en vragen zich af: hoe belangrijk zijn we eigenlijk als we steeds naar achteren worden geschoven”, vertelde hij aan EenVandaag.

Wijkverpleging en thuiszorgmedewerkers verzorgen dagelijks de kwetsbaarste mensen, terwijl veel van hen nog altijd in de wacht staan om gevaccineerd te worden. Dat terwijl het ziekteverzuim oploopt en een derde coronagolf nabij lijkt.

Eerst leek de wijkverpleging vooraan in de rij te staan om gevaccineerd te worden, maar vooralsnog zijn ze nog niet aan de beurt. De werkgevers in de thuiszorg wachten op groen licht van de minister om hun personeel een vaccinatie-oproep te sturen. Daarna is het afwachten hoe snel ze er tussen komen bij de GGD.

Bekijk hier de volledige uitzending van EenVandaag:

Lees ook het artikel op de website van EenVandaag.