Harry Bevers (VVD) citeert bewoner in Tweede Kamer na werkbezoek

door | okt 14, 2022 | Algemeen

Harry Bevers, Tweede Kamerlid VVD bracht een werkbezoek aan een locatie van een van de SPOT leden: Boarnsterhimstate in Aldeboarn van Valuas Zorggroep. Hij spreekt met Andrea Reidsma, directeur Zorg en Innovatie en bestuurslid SPOT, en medewerkers en bewoners van de locatie. Dit bezoek leidde tot een prachtige ontmoeting met een van de bewoners.

Thema’s die besproken zijn gingen over het tekort aan arbeidskrachten en de niet gecontracteerde zog. Maar ook over de enorme gedrevenheid van het personeel, de onbegrensde verwachtingen die men heeft van de zorg, de inzet van zzp-ers en vooral het nog altijd bestaande enorme onderlinge wantrouwen in de zorg. Harry Bevers heeft gehoord over het voordeel van een klein, op elkaar ingespeeld team.

Bewoonster ambassadrice
De beste ambassadrice volgens het Tweede Kamerlid is mevrouw Tillema. Zij is voormalig VVD raadslid Heerenveen en was jaren werkzaam als Ambtenaar van de Burgerlijke Stand waarin zij meer dan 1000 huwelijken heeft gesloten. Wanneer de Tweede Kamer of de VVD met mevrouw Tillema wil sparren dan mag dit van haar te allen tijde! Haar opmerking tijdens het bezoek ‘Ik kan hier gewoon mezelf zijn..’ heeft Harry Bevers gebruikt in de opening van zijn 1e termijn van de begrotingsbehandeling VWS, en op zijn LinkedIn vermeld.

“Het was een groot genoegen om te mogen laten zien waar het écht om gaat in de zorg; een warme plek waar bewoners en medewerkers zich thuis voelen. Fijn dat wij de mogelijkheden en onmogelijkheden in de thuis- en woonzorg met openheid en realisme konden bespreken”, aldus Andrea Reidsma.

Deze ontmoeting was op uitnodiging van vereniging SPOT. Wij danken Harry Bevers voor zijn belangstelling en Andrea en de medewerkers bewoners hartelijk voor de goede  en inspirerende bijdrage.

> Valuas Zorggroep
Harry Bevers