Werkbezoek Tweede Kamerlid Hawre Rahimi (VVD)

door | apr 8, 2022 | Algemeen, Nieuws uit Den Haag

Hawre Rahimi, Tweede Kamerlid VVD brengt een werkbezoek aan een van de SPOT leden: Zonzorg. Hij spreekt met voorzitter Raad van Bestuur Jerry Tertaas en een van zijn medewerkers van de thuiszorg. Ook Roger van Huystee van Alfa & Zorg Thuiszorg en bestuurslid van SPOT is aanwezig. Het gesprek gaat over aanpak enorme administratieve lastendruk, maar ook over de rol van het MKB in de zorg.

Door zijn jarenlange ervaring als ondernemer vindt het kamerlid het belangrijk om nu echt de onnodige regeldruk in de zorg eens aan te pakken zodat de focus weer op het verlenen van zorg komt te liggen. Roger en Jerry geven aan hoeveel administratieve verplichtingen zij dubbelop moeten doen. Om een goed inzicht in de dagelijkse praktijk te krijgen heeft Hawre Rahimi  een aantal van de cliënten van Zonzorg, en hun hulpverleners, bezocht.

De huidige regelgeving en financieringsstructuur belemmeren innovatie en kleinschalig georganiseerde zorg. SPOT maakt zich hard voor een praktisch ingericht financieringsstelsel en regelgeving die kleinschalige zorg stimuleert en faciliteert.

Deze ontmoeting was op uitnodiging van vereniging SPOT. Wij danken Hawre Rahimi voor zijn belangstelling en Jerry en zijn medewerkers en Roger hartelijk voor de goede bijdrage.

> Zonzorg
> Alfa & Zorg Thuiszorg