Werkbezoek Kamerleden VVD aan Valuas Residence Haganum

door | jan 22, 2021 | Vereniging, Woonzorg

Op 22 januari 2021 kwamen Kamerleden René ten Have, Jacqueline van den Hil, Antoinette Laan-Geselschap, Bart Smals, Lars Benthin en Maarten de Waal op (virtueel) werkbezoek bij Valuas in Den Haag. Het doel van het werkbezoek was de Kamerleden kennis te laten maken met de praktijk van kleinschalige woonzorginstellingen en hen te informeren over wat Vereniging SPOT precies doet en waar wij voor staan, voor onze leden.

Na een digitale rondleiding door het gebouw door Andrea Reidsma (directeur zorg & innovatie van Valuas; bestuurslid van SPOT) en Ellen van Spronsen (Locatiemanager Valuas Residence Haganum) vonden er gesprekken plaats met zorgverleners en bewoners. Daarna werd het vaccinatiebeleid van de overheid, en welke impact dat heeft op woonzorglocaties, besproken. Ook de bekostiging van de verpleeghuizen, waarover over twee weken een debat gepland staat, kwam uitgebreid aan bod.

Onze vereniging SPOT stemt regelmatig af met beleidsmakers en deskundigen over ontwikkelingen die de activiteiten van de leden – en de zorgvraag van de cliënten van leden – raken. Door dit werkbezoek, dat mede georganiseerd werd door onze partner BPRA, hebben Andrea en Ellen namens Vereniging SPOT de Kamerleden een goede indruk kunnen geven van de praktijk.