SPOT start Leergang Zorgtechnologie & eHealth voor leden

door | mei 9, 2022 | Algemeen

Met alles wat er speelt, weten we allemaal dat digitalisering ons kan en moet helpen in de zorg. Voor het behoud van eigen regie, voorkomen zorg, efficiëntere inzet, voor de samenwerking en voor vitaliteit en werkplezier! De technologie is er klaar voor. Wij ook? Hoe implementeren wij die in onze (kleine) organisaties? Daarom neemt vereniging SPOT het initiatief om te starten met een Leergang Zorgtechnologie & eHealth, speciaal voor de leden in de kleinschalige woonzorg en thuiszorg.

Verpleegzorg bevindt zich op alle denkbare plekken en is verpleegthuiszorg geworden. Slimme digitale oplossingen maken het mogelijk voor de zorgvrager om zelf in regie te blijven van zijn zorg- of behandelproces, met gericht ondersteuning van professionals of verwanten: zelfzorg, samen-zorg en behandeling op afstand wanneer nodig. De slimme toepassingen aan de ene kant zorgen nog niet voor anders denken en anders doen bij zorgmedewerkers. Daar is meer voor nodig.

eHealth diensten en zorgtechnologie zijn beschikbaar in veel verschillende vormen, alleen…
– Hoe kies je nu de juiste toepassing die voor jou geschikt is?
– Wat zijn de voordelen van een oplossing?
– Welke alternatieven zijn er op de markt?
– Welke tools gebruik je om succesvol de technologie te implementeren?

Plan van aanpak voor je eigen organisatie
De Leergang is bedoeld voor eigenaren zorgorganisaties en projectleiders en mensen die binnen de organisatie met zorgtechnologie bezig zijn of gaan die mandaat hebben keuzes te maken. Dit traject bestaat uit zeven middagsessies en drie modules. Welke invloed heeft de technologie op de wijze waarop wij zijn georganiseerd? Wat zijn bewezen oplossingen bij andere zorgorganisaties? Welke lessen hebben zij geleerd bij de implementatie? Hoe breng je een succesvolle verandering op gang? In dit proces leren de deelnemers ook van elkaar. Aan het einde hebben de deelnemers een plan van aanpak voor hun eigen organisatie.

Digitalisering: Wat kan je morgen al doen!
De trainers zijn Reinier Hakvoort en David de Jong van DA-RE Health Innovation, experts op dit gebied. Zij geven lezingen op hogescholen en ondersteunen zorgorganisaties in het proces van digitalisering. Tijdens het SPOT Netwerkevent op de dag van de Verpleging, geven zij meer informatie en kunnen leden vragen stellen over de leergang. Reinier en David nemen voorbeelden en middelen mee en delen praktische tips: wat kan je morgen al doen! Een van de leden deelt ook hun ervaringen en de stappen die zij hebben genomen.

> Meer informatie en aanmelden voor de Leergang Zorgtechnologie & eHealth

Week van de Innovatieve Zorg
Van 9 t/m 16 mei 2022 is het de Week van de Innovatieve #Zorg. Een initiatief van FME, de ondernemersorganisatie voor de technologische industrie. Onder het mom van: Laat technologie de zorg verbeteren! Een mooie aanleiding om in deze week hieraan meer aandacht te besteden.