SPOT spreekt met kamerlid en oud-minister over arbeidsmarkt en zorgstelsel

door | jun 2, 2022 | Algemeen

Bestuurslid SPOT Andrea Reidsma sprak met Tweede Kamerlid Jacqueline van den Hil (VVD) over arbeidsmarkt in de zorg. Dit was op uitnodiging van samenwerkingspartner BPRA tijdens hun Businessdiner ‘in Haegsch gezelschap’, waarbij het kamerlid de hoofdgast was.

“Ik heb mooie gesprekken kunnen voeren over de plek die particuliere thuiszorg en woonzorg inneemt. Ook heb ik toegelicht hoe wij binnen de branche kleinschalige zorg in samenwerking met elkaar als zorgondernemers oplossingen vinden om de problemen op de arbeidsmarkt aan te gaan”, aldus Andrea Reidsma.

Beleidsvoorstellen in de praktijk toetsen
Tijdens een businessdiner wordt in een kleine groep op informele wijze kennisgemaakt met politieke vertegenwoordigers en het reilen zeilen in het Nederlands parlement. Het Businessdiner vormt een uitgelezen kans om persoonlijk in contact te komen met Kamerleden. De Kamerleden geven tijdens het diner een inkijkje in de politiek en kunnen zo hun beleidsvoorstellen in de praktijk toetsen.

Afspraak voor werkbezoek
Dit keer kon Jacqueline van den Hil haar visie delen en haar ‘no nonsense’ aanpak. Zij is lid van de vaste commissie voor Volksgezondheid, Welzijn en  Sport. Andrea Reidsma: “We hebben afgesproken dat zij binnenkort een bezoek brengt aan een van de SPOT leden.”

Het bestuurslid van SPOT sprak ook met oud-minister voor Medische Zorg Bruno Bruins, die nu onder meer staatsraad is en sinds deze maand benoemd is als voorzitter RvT van een zorggroep. BPRA organiseert deze businessdiners al bijna twintig jaar.

> Belangenbehartiging SPOT
> BPRA