Rectificatie advies indexering MO-aanbieders

door | mrt 6, 2024 | Algemeen

Mede dankzij de inzet van SPOT, wordt het advies indexering MO-aanbieders ingetrokken.

In juli 2023 heeft het Ketenbureau op verzoek van de VNG een notitie opgesteld over de verhouding tussen de OVA – CAO-ontwikkelingen en de wijze waarop gemeenten met de indexatie om zouden kunnen gaan. Dit advies is per abuis niet afgestemd met de Stuurgroep i-Sociaal Domein en de daarin vertegenwoordigde partijen. Dat had uiteraard wel moeten gebeuren, daarom trekt het Ketenbureau dat advies in.

In een persoonlijk gesprek heeft SPOT met het Ketenbureau gesproken over rectificatie en de inhoud van een aanvullende notitie. Ook is een gezamenlijke brief verzonden aan het Ketenbureau over dit onderwerp vanuit de brancheorganisaties ZorgthuisNL, FLZ en Vereniging SPOT. Voor de wijze waarop met de indexatie van tarieven wordt omgegaan, wordt er verwezen naar het advies dat de VNG aan haar leden geeft.