Oproep: sprekende voorbeelden samenwerking mantelzorgers

door | feb 5, 2024 | Algemeen

SPOT slaat de handen ineen met MantelzorgNL om goede voorbeelden van succesvolle samenwerkingen tussen mantelzorgers en zorgprofessionals uit de kleinschalige zorg naar buiten te brengen.

Kleinschalige aanbieders staan dichtbij de bewoners en cliënten, en werken nauw samen met naasten en mantelzorgers. Wij zijn op zoek naar sprekende voorbeelden waar naasten en mantelzorgers zich betrokken en welkom voelen, en een waardevolle aanvulling zijn op de zorgprofessionals. Met deze voorbeelden laten we de mooie en positieve kant van de kleinschalige zorg zien.

De voorbeelden worden gebruikt om VWS en Tweede Kamerleden in aanraking te brengen met best practices van mantelzorgers in de wijkverpleging en woonzorg. Hiermee willen wij een duit in het zakje doen voor de vormgeving van de nieuwe kabinetsvisie op zorg in de toekomst. Verder zullen de voorbeelden verwerkt worden in een reeks aan positieve beeldvorming rondom kleinschalige zorg.

Heb je een mooi voorbeeld van succesvolle samenwerkingen tussen mantelzorgers en zorgprofessionals die sprekend is voor de kleinschalige zorg? Laat het ons weten en stuur een bericht naar info@verenigingspot.nl