Informatieblad Coronavirus SARS-CoV-2

door | feb 26, 2020 | Algemeen

Op dit moment gelden er landelijk nog geen specifieke instructies voor Thuis- en Woonzorgaanbieders ter voorkoming van verspreiding van het Coronavirus SARS-CoV-2, behalve voor zorgaanbieders in Noord-Brabant (zie informatiepagina voor zorgaanbieders van het RIVM). Wel wordt aanbevolen om een aantal maatregelen te treffen, zoals het extra plaatsen en/of verstrekken van desinfectiemiddelen.

Op de Ledenwebsite van SPOT (onder Publicaties) en de Medewerkerswebsite (onder Handige documenten) vindt u een Informatieblad waarin we een aantal belangrijke zaken op een rijtje hebben gezet, zoals:

• informatie over (de symptomen van) het virus;
  • aanbevolen maatregelen voor Thuis- en Woonzorgaanbieders;
  • extra gebruik van beschermingsmiddelen;
  • nuttige informatiebronnen.

We adviseren u om het Informatieblad aan uw medewerkers te verstrekken.

Het Informatieblad wordt periodiek geactualiseerd en op onze website geplaatst.
Wij zullen onze leden tevens via de e-mail op de hoogte houden van de meest actuele stand van zaken.

Ook is het raadzaam om de informatiepagina van het RIVM regelmatig te raadplegen.