2.  » Cursus Registratie

Training actualiteiten Wet Zorg en Dwang

woensdag, 2 dec 2020

10:00 – 11:30

Sinds 1 januari 2020 moeten zorgaanbieders die onvrijwillige zorg aanbieden aan een groot aantal (nieuwe) wettelijke eisen voldoen. Veel zorgaanbieders hebben inmiddels een keuze gemaakt voor het wel of niet aanbieden van onvrijwillige zorg. Toch zijn er nog zorgaanbieders die met deze keuze worstelen.

Als vervolg op de eerder plaatsgevonden trainingen WZD zal deze training in het teken staan van de inzichten die in overgangsjaar 2020 zijn verkregen. Ook biedt de training een goede gelegenheid om vragen te stellen over de eisen aan- en aandachtspunten voor het leveren van onvrijwillige zorg, die helpen bij het maken van een definitieve keuze om onvrijwillige zorg wel of niet te gaan of blijven leveren.

Over de trainer
De training wordt gegeven door Irme de Bonth, expert vrijheidsbeperking bij Vilans.

Doelgroep
Deze bijeenkomst is bestemd voor bestuurders en zorgverleners bij thuis- en woonzorgorganisaties. De bijeenkomst is uitsluitend toegankelijk voor leden van SPOT.

Deelname
Aan de deelname van de bijeenkomst zijn geen kosten verbonden.
Bij een niet tijdige afmelding (uiterlijk tot twee dagen van te voren) zal € 100,- (per opgegeven deelnemer) in rekening worden gebracht.
Bij aanmelding van minder dan 10 personen kan de bijeenkomst worden geannuleerd.

Tijd
De bijeenkomst vindt online plaats en start om 10:00 uur (tot 11:30 uur).

U kunt zich aanmelden via het formulier hieronder.

Evenementslocatie

GRATIS

Wetsvoorstel Bevorderen Contracteren van de baan

In een Kamerbrief van 13 oktober jl. gaat minister De Jonge in op het wetsvoorstel Bevorderen Contracteren. Uit de brief blijkt dat het wetsvoorstel inmiddels van de baan is. Dat is positief nieuws voor zowel gecontracteerde als niet-gecontracteerde zorgaanbieders en hun cliënten!

Volg ons op social media: