2.  » Cursus Registratie

Training Agressie in de zorg

donderdag, 29 okt 2020

09:30 – 12:30

Heb je wel eens last van veeleisende, boze of agressieve patiënten? Of denk je dat dit in de toekomst wel eens kan gaan gebeuren? En wil je met een veilig gevoel deze incidenten het hoofd bieden? Volg dan de training Omgaan met agressie in de zorg. Je krijgt inzicht in verschillende soorten agressie en wat dit met jou kan doen. Natuurlijk krijg je ook tips en trucs hoe je hier mee om kunt gaan. Die kun je de volgende dag al in de praktijk brengen!

Onderwerpen

Wij behandelen de volgende onderwerpen in de training. De invulling van de trainingen zijn bijzonder interactief van aard, waarbij theorie met behulp van oefeningen en praktijkvoorbeelden wordt overgebracht.

• Inzicht in agressie, het ontstaan en de verschillende vormen
  • Herkennen van assertief, sub-assertief, agressief gedrag
  • Uw waarnemingsvermogen op agressief gedrag
  • Het bepalen en bewaken van uw persoonlijke grenzen
  • Effectief reageren op agressief gedrag
  • Escalerend en de-escalerend gedrag
  • De rol van verbale en non-verbale communicatie
  • Eigen gesprekstechniek
  • Toepassing binnen de praktijk

Over de trainers
De training wordt verzorgd door Academy4Weerbaarheid, expert op het gebied van weerbaarheidstrainingen.

De training is bedoeld voor zorgverleners in thuis- en woonzorgorganisaties.

Deelname
Aan deelname zijn geen kosten verbonden. De bijeenkomst is uitsluitend toegankelijk voor leden van SPOT (maximaal 2 leden per lidorganisatie, meer deelnemers per lidorganisatie op aanvraag).
Let op: bij ‘no show’ of niet tijdige afmelding wordt € 100,- per lidorganisatie in rekening gebracht. Annulering uiterlijk 2 werkdagen voor de bijeenkomst.

Tijd
De bijeenkomst start om 9:30 uur en duurt tot 12:30 uur. U wordt verzocht om de gehele bijeenkomst aanwezig te zijn. Indien u de bijeenkomst desondanks voor de eindtijd wilt verlaten, vernemen wij dit graag voorafgaand aan de bijeenkomst van u zodat dit met de cursusleider besproken kan worden.

Locatie
De infobijeenkomst vindt plaats ten kantore van SPOT, Gooimeer 4-15 in Naarden (pand APPR).

U kunt zich aanmelden via het formulier hieronder.

Evenementslocatie

APPR Hét Brancheburo
Naarden

GRATIS

Zorgbonus

Inmiddels is meer bekend over de zorgverleners die in aanmerking komen voor de COVID-19 bonus. Om te bepalen of u of uw medewerkers in aanmerking komen, hebben wij voor u het een en ander op een rijtje gezet. Lees hier de handreiking, een samenvatting van de voorwaarden en een overzicht met veelgestelde vragen.

Volg ons op social media: