SPOT ondersteunt KIK-V

door | dec 10, 2020 | Vereniging

De afgelopen maanden hebben wij deelgenomen aan overleggen met o.a. het Zorginstituut over het programma KIK-V, dat gericht is op het terugbrengen van administratieve lasten op het gebied van kwaliteitsverantwoording in de verpleeghuiszorg. De uitgangspunten van KIK-V zijn helder en sluiten aan op de visie van SPOT als het gaat om terugdringen van administratieve lasten.

De eerste versie van de Afsprakenset KIK-V wordt begin 2021 vastgesteld en de betrokken partijen, waaronder de zorgaanbieders, gaan vanaf dat moment de werkwijze KIK-V invoeren. De Ketenraad KIK-V ondertekent begin 2021 het Convenant KIK-V, waarin staat hoe partijen willen samenwerken en sturen en hoe de besluitvorming over de doorontwikkeling van de Afsprakenset KIK-V plaatsvindt.

Vereniging SPOT heeft van KIK-V de vraag ontvangen de intentieverklaring KIK-V te ondertekenen, om zo het draagvlak te vergroten. Begin 2021 zal het bestuur van SPOT deze intentieverklaring ondertekenen. Wij houden u zoals gebruikelijk op de hoogte van de voortgang en de ontwikkelingen.