Samenwerkende Professionele Organisaties Thuis- en woonzorg

donderdag 21 maart 2019  |  09:30 - 16:30
| 16 beschikbaar

Workshop Coachend leidinggeven

Stelt u het binden en boeien van medewerkers centraal en wilt u uw collega’s meer in hun kracht zetten? Kortom: wilt u graag coachend leidinggeven, maar zoekt u daar nog de juiste handvatten voor? In deze workshop doet u de basisvaardigheden op om uw collega’s op een coachende manier te begeleiden in hun werk.

Bij coachend leidinggeven ligt de focus op het verbeteren van prestaties en de ontwikkeling van medewerkers. Om dit mogelijk te maken moet de coach zich zowel richten op de afzonderlijke teamleden als op het team als geheel. Coachend leidinggeven vraagt om authentiek en persoonlijk leiderschap, verbinding met ratio en gevoel. Dus minder vanuit hiërarchie en macht en meer vanuit kracht en authenticiteit van jezelf en anderen.

Aan bod komt:
  • Visie op coachend leidinggeven (definitie, oorsprong en werkwijze)
  • Voorwaarden voor effectief coachend leidinggeven
  • Coachtechnieken: AAAA, LSD, feedbackregels en GROW
  • Model Situationeel Leiderschap Hersey en Blanchard
  • Model Managerial Grid van Blake en Mouton
  • Ontwikkelfase van uw team versus leiderschapsstijl.
Programma
De training duurt van 9.30 - 16.30 uur. Tussendoor zal er gezamenlijk geluncht worden.

Over de trainers
De training wordt verzorgd door Noortje Molenaar en Myriam Martens van Q-Consult Zorg. Beiden zijn gecertificeerd coach en bieden individuele en teamcoaching in zorgorganisaties.

Doelgroep
De workshop is bedoeld voor managers, teamleiders en andere leidinggevenden van thuis- en woonzorgorganisaties. Deze bijeenkomst is uitsluitend toegankelijk voor leden van SPOT.

Deelname
Deze bijeenkomst is uitsluitend toegankelijk voor leden van SPOT.
Deelname aan de bijeenkomst kost € 100,- per deelnemer (BTW-vrij, inclusief lunch, maximaal 2 personen per lidorganisatie). Het maximum aantal deelnemers is 16 personen i.v.m. de interactieve aard van de workshop. Bij een niet tijdige afmelding (uiterlijk tot twee dagen van te voren) zal € 100,- in rekening worden gebracht.

Locatie
De infobijeenkomst vindt plaats ten kantore van SPOT, Gooimeer 4-15 in Naarden (pand APPR).

U kunt zich aanmelden via het formulier hiernaast.

Aantal deelnemers:
Deelnemer 1 :

Ik ga akkoord met de voorwaarden

Login op onze leden- of medewerkersportal. Voor meer informatie gaat u naar onze ledenpagina.

Wachtwoord vergeten?

Zoek een zorgverlener bij u in de buurt

Selecteer hiernaast de provincie waar u een zorgorganisatie zoekt en druk op de zoekknop.

Klik vervolgens op een resultaat voor meer informatie.

90 miljoen voor inzet technologie bij zorg thuis
Inzet van technologie kan voor veel ouderen met een chronische ziekte of beperking van betekenis zijn, om met een goede kwaliteit van leven zelfstandig te kunnen blijven wonen. Om de inzet van zulke e-health toepassingen toe te laten nemen, investeert het kabinet de komende jaren 90 miljoen... meer weten

Klachten over Wmo-zorg voorlopig niet onder Wkkgz
Voorlopig zullen klachten over ondersteuning vanuit de Wmo 2015 niet onder de Wet kwaliteit, klachten en geschillen Zorg (Wkkgz) gaan vallen. meer weten

Nieuwe campagne om tekort zorgverleners terug te brengen gestart
In de sector Zorg en Welzijn werken al 1,2 miljoen mensen. Maar als er niks aan gedaan wordt, dreigt er een personeelstekort van 100.000-125.000 mensen. Daarom is de campagne ‘Ik Zorg’ gestart. meer weten

info@verenigingspot.nl

Feedback

SPOT: branchevereniging voor kleinschalige zorgaanbieders met grootse zorgverlening

Vragen of opmerkingen? We vernemen die graag.

Leden kunnen dit formulier ook gebruiken voor het stellen van een vraag aan de CAO-Helpdesk. U heeft binnen 3 werkdagen een inhoudelijke reactie!

Bezig met laden...