Samenwerkende Professionele Organisaties Thuis- en woonzorg

Klachten over Wmo-zorg voorlopig niet onder Wkkgz

In een brief aan de Tweede Kamer van 22 november 2018 geeft minister De Jonge (VWS) aan dat het laten vallen van de Wmo-klachtafandeling onder de Wkkgz tot een stelselwijziging zal leiden, die grote consequenties kan hebben voor de uitvoering. Ook zal binnen enkele gemeenten geëxperimenteerd gaan worden met de integrale afhandeling van klachten en geschillen, de minister acht het raadzaam om eerst de uitkomsten van dit experiment af te wachten alvorens nader te onderzoeken of de Wmo-klachten onder de Wkkgz kunnen worden afgehandeld.
De brief van minister De Jonge leest u hier.

Login op onze leden- of medewerkersportal. Voor meer informatie gaat u naar onze ledenpagina.

Wachtwoord vergeten?

Zoek een zorgverlener bij u in de buurt

Selecteer hiernaast de provincie waar u een zorgorganisatie zoekt en druk op de zoekknop.

Klik vervolgens op een resultaat voor meer informatie.

Klachten over Wmo-zorg voorlopig niet onder Wkkgz
Voorlopig zullen klachten over ondersteuning vanuit de Wmo 2015 niet onder de Wet kwaliteit, klachten en geschillen Zorg (Wkkgz) gaan vallen. meer weten

Nieuwe campagne om tekort zorgverleners terug te brengen gestart
In de sector Zorg en Welzijn werken al 1,2 miljoen mensen. Maar als er niks aan gedaan wordt, dreigt er een personeelstekort van 100.000-125.000 mensen. Daarom is de campagne ‘Ik Zorg’ gestart. meer weten

Kwaliteit@: kwaliteitsconcept voor kleinschalige woonzorg
In oktober 2017 werd Kwaliteit@ gelanceerd. Een methodiek die de kwaliteit van kleinschalige woonzorginitiatieven zichtbaar en aantoonbaar maakt. meer weten

info@verenigingspot.nl

Feedback

SPOT: branchevereniging voor kleinschalige zorgaanbieders met grootse zorgverlening

Vragen of opmerkingen? We vernemen die graag.

Leden kunnen dit formulier ook gebruiken voor het stellen van een vraag aan de CAO-Helpdesk. U heeft binnen 3 werkdagen een inhoudelijke reactie!

Bezig met laden...