Samenwerkende Professionele Organisaties Thuis- en woonzorg

Stadsvilla Enschede wordt woonzorgbestemming

Eind 2017 opent Stepping Stones Home & Care haar 11e zorgvilla in Enschede. Zorgbehoevende ouderen met dementie die niet meer zelfstandig kunnen wonen vinden hier straks een stijlvolle woonomgeving met kwalitatief hoogstaande zorg.

De zorgvilla aan de Hogelandsingel is de eerste van zijn soort in Enschede en tevens de eerste locatie van Stepping Stones Home & Care in de regio Twente. In deze oude stadsvilla bevinden zich 24 kamers, variërend in grootte.

De villa die dateert uit 1928 ligt in het zuidoostelijk deel van het centrum van Enschede, tussen twee stadsparken in, het Blijdensteinpark en het Wooldrikspark. Beide parken waren voorheen landgoederen in bezit van textielfamilies, resp. de familie Blijdenstein en Ter Kuil. Enschede was vanaf de 19e eeuw een belangrijk centrum in de textielindustrie. Veel historische gebouwen en stadsvilla’s herinneren nog aan die tijd.

Login op onze leden- of medewerkersportal. Voor meer informatie gaat u naar onze ledenpagina.

Wachtwoord vergeten?

Zoek een zorgverlener bij u in de buurt

Selecteer hiernaast de provincie waar u een zorgorganisatie zoekt en druk op de zoekknop.

Klik vervolgens op een resultaat voor meer informatie.

Klachten over Wmo-zorg voorlopig niet onder Wkkgz
Voorlopig zullen klachten over ondersteuning vanuit de Wmo 2015 niet onder de Wet kwaliteit, klachten en geschillen Zorg (Wkkgz) gaan vallen. meer weten

Nieuwe campagne om tekort zorgverleners terug te brengen gestart
In de sector Zorg en Welzijn werken al 1,2 miljoen mensen. Maar als er niks aan gedaan wordt, dreigt er een personeelstekort van 100.000-125.000 mensen. Daarom is de campagne ‘Ik Zorg’ gestart. meer weten

Kwaliteit@: kwaliteitsconcept voor kleinschalige woonzorg
In oktober 2017 werd Kwaliteit@ gelanceerd. Een methodiek die de kwaliteit van kleinschalige woonzorginitiatieven zichtbaar en aantoonbaar maakt. meer weten

info@verenigingspot.nl

Feedback

SPOT: branchevereniging voor kleinschalige zorgaanbieders met grootse zorgverlening

Vragen of opmerkingen? We vernemen die graag.

Leden kunnen dit formulier ook gebruiken voor het stellen van een vraag aan de CAO-Helpdesk. U heeft binnen 3 werkdagen een inhoudelijke reactie!

Bezig met laden...