Samenwerkende Professionele Organisaties Thuis- en woonzorg

Klooster Dongen krijgt nieuwe bestemming

Eind 2017 opent Stepping Stones Home & Care haar 10e zorgvilla in Dongen. Het voormalig klooster aan de Schoolstraat 3 biedt dan zorgbehoevende ouderen uit de regio Tilburg en Breda een woonzorgconcept voor ouderen met o.a. geheugen-problemen of somatische aandoeningen.

De toekomstige zorgvilla in Dongen is de eerste locatie van Stepping Stones Home & Care in de provincie Noord-Brabant.

Het voormalige klooster werd in 1938 gesticht door de Zusters Franciscanessen ten behoeve van de zieke en bejaarde zusters van de congregatie. Tot een aantal jaren geleden had het voormalig klooster een zorgbestemming, hetgeen nu dus gecontinueerd wordt.

Dongen ligt in de driehoek Tilburg, Breda en Oosterhout. Dongen kent interessante kerken en monumenten, zoals de Oude Kerk, de Koepelkerk, de Koningin Wilhelminamolen en oude fabrikantenhuizen van de leerbaronnen die vroeger in Dongen gehuisvest waren. De gemeente ligt op fietsafstand van De Efteling, de Loonse en Drunense Duinen, de Beekse Bergen en steden als Oosterhout, Breda en Tilburg.

Login op onze leden- of medewerkersportal. Voor meer informatie gaat u naar onze ledenpagina.

Wachtwoord vergeten?

Zoek een zorgverlener bij u in de buurt

Selecteer hiernaast de provincie waar u een zorgorganisatie zoekt en druk op de zoekknop.

Klik vervolgens op een resultaat voor meer informatie.

Klachten over Wmo-zorg voorlopig niet onder Wkkgz
Voorlopig zullen klachten over ondersteuning vanuit de Wmo 2015 niet onder de Wet kwaliteit, klachten en geschillen Zorg (Wkkgz) gaan vallen. meer weten

Nieuwe campagne om tekort zorgverleners terug te brengen gestart
In de sector Zorg en Welzijn werken al 1,2 miljoen mensen. Maar als er niks aan gedaan wordt, dreigt er een personeelstekort van 100.000-125.000 mensen. Daarom is de campagne ‘Ik Zorg’ gestart. meer weten

Kwaliteit@: kwaliteitsconcept voor kleinschalige woonzorg
In oktober 2017 werd Kwaliteit@ gelanceerd. Een methodiek die de kwaliteit van kleinschalige woonzorginitiatieven zichtbaar en aantoonbaar maakt. meer weten

info@verenigingspot.nl

Feedback

SPOT: branchevereniging voor kleinschalige zorgaanbieders met grootse zorgverlening

Vragen of opmerkingen? We vernemen die graag.

Leden kunnen dit formulier ook gebruiken voor het stellen van een vraag aan de CAO-Helpdesk. U heeft binnen 3 werkdagen een inhoudelijke reactie!

Bezig met laden...