2.  » Cursus Registratie

Training Sturen op kwaliteit

donderdag, 1 jul 2021

09:30 – 16:30

Ken je dat gevoel van niet ‘in control’ zijn? Het gevoel dat je niet genoeg inzicht in en invloed hebt op de stand van zaken binnen jouw organisatie of afdeling? En/of merk je dat je wel veel (kwaliteits)data of –informatie tot je beschikking hebt, maar niet altijd weet wat je hiermee aan moet? Om jouw afdelings- en organisatiedoelen te kunnen realiseren, is sturing op basis van behaalde resultaten noodzakelijk.

Om zicht te hebben op het kwaliteitsniveau van de geleverde zorg binnen jouw organisatie, verzamel je al veel data. Denk bijvoorbeeld aan cliëntervaringen, incidentmeldingen en klachten en de gegevens die je verder verzamelt in het kader van de geldende kwaliteitskaders. Deze informatie wordt nu misschien vooral gebruikt voor de externe verantwoording, maar hoe kan je deze data ook gebruiken om zicht te krijgen op de prestaties van de organisatie? En op welke manier kan je deze data gebruiken om daadwerkelijk te gaan sturen op waar je als organisatie naar toe wil?

Tijdens de training ‘Sturen op kwaliteit’ geven we antwoord op deze vragen en nemen we de stappen van sturen op kwaliteit door. Je krijgt de handvatten aangereikt om dit proces (zie afbeelding) te doorlopen binnen jouw organisatie. Je krijgt de inzichten en vaardigheden die nodig zijn om samen te leren en verbeteren en zodat je effectief kunt (bij)sturen op kwaliteit.

Aan bod komt:

• Een introductie op sturen op kwaliteit
  • De stappen van data naar stuurinformatie
  • Welke data je al in je organisatie beschikbaar hebt en hoe je deze kunt inzetten
  • Hoe data je kan helpen om je ambities en doelen te bereiken

Over de trainer

De training wordt verzorgd door Marjolein Schimmel van Q-Academy. Marjolein is senior adviseur en trainer op het gebied van kwaliteit en veiligheid.

Programma
De training vindt plaats op donderdag 1 juli 2021, van 9:30 – 16:30 uur. Tussendoor zal er gezamenlijk geluncht worden.

Doelgroep
De training is bedoeld voor managers, teamleiders en andere leidinggevenden van Thuis- en Woonzorgorganisaties. Verder is het van belang inzicht te hebben in data op het gebied van kwaliteit. Hier gaan we namelijk direct mee aan de slag.

Deelname
Deze training is uitsluitend toegankelijk voor leden van SPOT.
De kosten voor de training zijn € 50,- per persoon (maximaal 2 personen per lidorganisatie), een lunch is inbegrepen. Bij een ‘no show’ na aanmelding wordt € 100,- in rekening gebracht, bovenop de cursuskosten. Annuleren kan tot 2 werkdagen vóór de bijeenkomst.

Locatie
De training vindt plaats ten kantore van SPOT, Gooimeer 4 in Naarden. Op de trainingslocatie wordt rekening gehouden met de coronamaatregelen.

Je kunt je aanmelden via het formulier hieronder.

Evenementslocatie

SPOT