2.  » Cursus Registratie

Workshop Coachend leidinggeven

dinsdag, 5 okt 2021

09:30 – 16:30

Stel je het binden en boeien van medewerkers centraal en wil je jouw collega’s meer hun krachten laten ontwikkelen en gebruiken? Kortom: wil je graag coachend leidinggeven, maar zoek je daar nog de juiste handvatten voor? In deze workshop doe je de basisvaardigheden op om collega’s op een coachende manier te begeleiden in hun werk. De workshop werd in 2019 en 2020 door deelnemers gewaardeerd met een ruime 8.5!

Bij coachend leidinggeven ligt de focus op het verbeteren van prestaties en de ontwikkeling van medewerkers. Om dit mogelijk te maken moet de coach zich zowel richten op de afzonderlijke teamleden als op het team als geheel. Coachend leidinggeven vraagt om authentiek en persoonlijk leiderschap, verbinding met ratio en gevoel. Dus minder vanuit hiërarchie en macht en meer vanuit kracht en authenticiteit van jezelf en anderen.

Aan bod komt:

• Visie op coachend leidinggeven (definitie, oorsprong en werkwijze)
  • Voorwaarden voor effectief coachend leidinggeven
  • Coachtechnieken: AAAA, LSD en GROW
  • Inzichtelijk maken van gedrag- en communicatiepatronen met DISC
  • Model Situationeel Leiderschap Hersey en Blanchard
  • Ontwikkelfase van uw team versus leiderschapsstijl

Over de trainers
De training wordt verzorgd door Noortje Molenaar van Q-Consult Zorg. Noortje is gecertificeerd coach en biedt individuele- en teamcoaching in zorgorganisaties.

Programma
De training duurt van 9:30 – 16:30 uur. Tussendoor zal er gezamenlijk worden geluncht (individuele, voorverpakte lunchpakketten)

Doelgroep
De workshop is bedoeld voor managers, teamleiders en andere leidinggevenden van thuis- en woonzorgorganisaties.

Deelname
Deze bijeenkomst is uitsluitend toegankelijk voor leden van SPOT.
Deelname aan de bijeenkomst kost € 15,- per deelnemer (BTW-vrij, inclusief lunch, maximaal 2 personen per lidorganisatie). Het maximum aantal deelnemers is 8 personen i.v.m. de (inter)actieve aard van de workshop. Bij een niet tijdige afmelding (uiterlijk tot twee dagen van te voren) zal € 100,- in rekening worden gebracht.

Locatie
De infobijeenkomst vindt plaats ten kantore van SPOT, Gooimeer 4-15 in Naarden (pand APPR).

U kunt zich aanmelden via het formulier hieronder.

Evenementslocatie

SPOT