2.  » Cursus Registratie

Workshop Coachend leidinggeven

donderdag, 8 okt 2020

09:30 – 16:30

Stelt u het binden en boeien van medewerkers centraal en wilt u uw collega’s meer hun krachten laten ontwikkelen en gebruiken? Kortom: wilt u graag coachend leidinggeven, maar zoekt u daar nog de juiste handvatten voor? In deze workshop doet u de basisvaardigheden op om uw collega’s op een coachende manier te begeleiden in hun werk. De workshop werd in 2019 door deelnemers gewaardeerd met een 8.6!

Bij coachend leidinggeven ligt de focus op het verbeteren van prestaties en de ontwikkeling van medewerkers. Om dit mogelijk te maken moet de coach zich zowel richten op de afzonderlijke teamleden als op het team als geheel. Coachend leidinggeven vraagt om authentiek en persoonlijk leiderschap, verbinding met ratio en gevoel. Dus minder vanuit hiërarchie en macht en meer vanuit kracht en authenticiteit van jezelf en anderen.

Aan bod komt:

• Visie op coachend leidinggeven (definitie, oorsprong en werkwijze)
  • Voorwaarden voor effectief coachend leidinggeven
  • Coachtechnieken: AAAA, LSD, feedbackregels en GROW
  • Model Situationeel Leiderschap Hersey en Blanchard
  • Model Managerial Grid van Blake en Mouton
  • Ontwikkelfase van uw team versus leiderschapsstijl.

Programma
De training duurt van 9.30 – 16.30 uur. Tussendoor zal er gezamenlijk worden geluncht.

Over de trainers
De training wordt verzorgd door Noortje Molenaar van Q-Consult Zorg. Noortje is gecertificeerd coach en biedt individuele- en teamcoaching in zorgorganisaties.

Doelgroep
De workshop is bedoeld voor managers, teamleiders en andere leidinggevenden van thuis- en woonzorgorganisaties.

Deelname
Deze bijeenkomst is uitsluitend toegankelijk voor leden van SPOT.
Deelname aan de bijeenkomst kost € 50,- per deelnemer (BTW-vrij, inclusief lunch, maximaal 2 personen per lidorganisatie). Het maximum aantal deelnemers is 8 personen i.v.m. de interactieve aard van de workshop. Bij een niet tijdige afmelding (uiterlijk tot twee dagen van te voren) zal € 100,- in rekening worden gebracht.

Locatie
De infobijeenkomst vindt plaats ten kantore van SPOT, Gooimeer 4-15 in Naarden (pand APPR).

U kunt zich aanmelden via het formulier hiernaast.

Evenementslocatie

APPR Hét Brancheburo
Naarden

Workshop Coachend leidinggeven

Nieuwe E-learning omgeving SPOT goed ontvangen

Eind mei hebben we het Learning Management Systeem (LMS) van SPOT geïntroduceerd, Scholing365. Via dit LMS kan tegen zeer lage kosten het volledige aanbod aan (geaccrediteerde) e-learning van ExpertCollege voor de VVT (e-Xpert VVT) worden gevolgd.

Pgb-Wlz en corona maatregelen vanaf 1 juli

Het kabinet heeft de coronamaatregelen versoepeld. Vanaf 1 juli is er weer veel meer mogelijk. Voor pgb-zorg veranderen de maatregelen die het ministerie van VWS in april nam om de pgb-zorg en ondersteuning door te kunnen laten gaan tijdens de coronacrisis. Zorg en...

Volg ons op social media: