Home » Cursus Registratie

Masterclass Lobby voor zorgaanbieders

dinsdag, 16 jun 2020

10:00 – 14:00

In de Masterclass Lobby voor zorgaanbieders geeft lobbydeskundige Erik van Venetië zijn visie op effectief lobbyen. Hij geeft praktische tips en tactische adviezen over de juiste benadering van belangrijke relaties van zorgaanbieders, zoals gemeenten, verzekeraars en toezichthouders. In de Masterclass biedt hij tal van nieuwe ideeën om direct toe te passen.

Onderwerpen

• Introductie: wat is lobbyen en wat kun je ermee?
  • Het formuleren van een lobbyboodschap, rekening houdend met het belang van de ander;
  • Een kort en bondig lobbyplan opzetten;
  • Het inzetten van sociale media voor het eigen lobbydoel;
  • Waar is de ontvanger van de lobby gevoelig voor? De werking van de gemeentelijke organisatie. Kansen en valkuilen in de lobbycontacten met toezichthouders, gemeenteambtenaren, wethouders en politici;
  • Bespreken van praktijkcasussen van de deelnemers;
  • Samenwerken in de lobby met stakeholders in de gemeente. Hoe pak je dat aan? Uitwisselen van ervaringen.

Over de trainers
Erik van Venetië is politicoloog en adviseert en traint bedrijven, overheden en brancheorganisaties op het gebied van lobby & public affairs, stakeholdermanagement en communicatiestrategie. Als public affairs associé is hij verbonden aan Berenschot. Ook is hij kerndocent in het Public Affairs programma van de Universiteit Leiden/Centre for Professional Learning.
Erik schreef diverse boeken over lobby en communicatie.

Doelgroep
De Masterclass is bedoeld voor bestuurders van en beleidsmakers bij thuis- en woonzorgorganisaties.

Deelname
Deelname kost € 50,- per deelnemer (incl. lunch). De bijeenkomst is uitsluitend toegankelijk voor leden van SPOT.
Let op: bij ‘no show’ of niet tijdige afmelding wordt € 100,- per lidorganisatie in rekening gebracht. Annulering uiterlijk 2 werkdagen voor de bijeenkomst.

Tijd
De bijeenkomst start om 10:00 uur (inloop vanaf 9:30 uur) en duurt tot 14:00 uur. U wordt verzocht om de gehele bijeenkomst aanwezig te zijn. Indien u de bijeenkomst desondanks voor de eindtijd wilt verlaten, vernemen wij dit graag voorafgaand aan de bijeenkomst van u zodat dit met de cursusleider besproken kan worden.

Locatie
De infobijeenkomst vindt plaats ten kantore van SPOT, Gooimeer 4-15 in Naarden (pand APPR).

U kunt zich aanmelden via het formulier hieronder.

Evenementslocatie

APPR Hét Brancheburo
Naarden

Kosten deelname per deelnemer

Zorg thuis in crisistijd belangrijker dan ooit

Zorgaanbieders in de wijkverpleging, begeleiding en hulp bij het huishouden hebben te kampen met ziekte en uitval bij cliënten en bij zorgprofessionals. Toch blijven de zorgaanbieders de zorg thuis zoveel mogelijk doorzetten. Soms behoort alleen de meest noodzakelijke zorg tot de mogelijkheden en wordt het zorgaanbod aangepast. Waar nodig wordt een alternatieve vorm van zorg- of dienstverlening toegepast. Specifiek voor coronapatiënten worden de planningen en routes ingericht of aangepast.

Zorginstellingen mogen Jaarverantwoording Zorg later indienen

Gisteren heeft de overheid besloten dat bepaalde zorginstellingen de Jaarverantwoording Zorg later mogen indienen. Verlenging termijn De Minister heeft besloten de datum waarvóór zorginstellingen hun jaarverantwoording over verslagjaar 2019 aan het ministerie moeten...

Volg ons op social media: