Samenwerkende Professionele Organisaties Thuis- en woonzorg

SPOT organiseert behandeling klachten voor lidorganisaties

Op grond van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) moet een persoon die een klacht heeft over de zorgverlening van een zorgaanbieder de gelegenheid krijgen om de klacht voor te leggen aan een Klachtenfunctionaris. Deze Klachtenfunctionaris onderzoekt op basis van een klacht onder meer of de zorgaanbieder de zorg veilig, doeltreffend, doelmatig, tijdig en cliëntgericht heeft verleend. Bovendien kan de Klachtenfunctionaris helpen bij het opstellen van de klacht.

SPOT en haar leden vinden het belangrijk dat een klacht zo snel mogelijk naar tevredenheid wordt opgelost. Daarom heeft SPOT de behandeling van klachten voor haar leden gezamenlijk georganiseerd. Hierdoor houdt de vereniging zicht op de kwaliteit van de zorg- en dienstverlening door haar achterban. Bovendien kunnen leden van SPOT hierdoor een snelle, onafhankelijke en eerlijke behandeling van klachten garanderen.

Het Klachtenreglement van SPOT is vastgesteld in afstemming met cliëntenorganisatie Ieder(in).

Als de ondersteuning door de Klachtenfunctionaris niet leidt tot een voor de cliënt bevredigende oplossing dan kan een klacht worden ingediend bij een erkende Geschilleninstantie. Welke instantie dit is hangt af van het feit of de zorgaanbieder zelfstandig is aangesloten bij een Geschilleninstantie of dat via SPOT heeft geregeld. SPOT is aangesloten bij Geschilleninstantie Zorggeschil.

Login op onze leden- of medewerkersportal. Voor meer informatie gaat u naar onze ledenpagina.

Wachtwoord vergeten?

Zoek een zorgverlener bij u in de buurt

Selecteer hiernaast de provincie waar u een zorgorganisatie zoekt en druk op de zoekknop.

Klik vervolgens op een resultaat voor meer informatie.

Nieuwe bestuurders
In de Ledenvergadering van 20 april jl. zijn Ester Heynen (Thuiszorg INIS) en Roger van Huystee (Alfa & Zorg) benoemd tot bestuurslid van SPOT. meer weten

Interessante Masterclasses in 2017
Ook in 2017 organiseert SPOT weer een aantal interessante Masterclasses voor haar leden over thema's die voor zorgaanbieders belangrijk zijn. meer weten

SPOT organiseert behandeling klachten voor lidorganisaties
Per 1 januari 2017 dienen zorgaanbieders te beschikken over een laagdrempelige regeling voor de behandeling van klachten. SPOT heeft de behandeling van klachten voor haar leden collectief geregeld. meer weten

info@verenigingspot.nl

Feedback

SPOT: branchevereniging voor kleinschalige zorgaanbieders met grootse zorgverlening

Vragen of opmerkingen? We vernemen die graag.

Leden kunnen dit formulier ook gebruiken voor het stellen van een vraag aan de CAO-Helpdesk. U heeft binnen 3 werkdagen een inhoudelijke reactie!

Bezig met laden...